Monday, October 17, 2011

my activity on sem break..

assalamualaikum.. ^_^

malam nie aku nak buat report selama lebih kurung 3 minggu di awal sem break kali nie..

for this time, aku dapat cuti awal sebab final paper macam biasa lah, ada 2 je.. 2 hari awal exam start tue, 19 and 20 sept 2011.. naseb lah kan, tapi kena mati-matian nak study semua.. yang paling best, baru start dua hari exam, kitorang dah habis coz budak lain ada yang habis 8 and 9 oct 2011.. jauh kan bezanya? orang lain semua jealous dengan budah teka kan.. maaf lah semua yea.. huhu

awal2 cuti nie, alhamdulilah, dapat juga lah aku experience.. macam2 aku buat.. jum, aku tolong korang, list kan experience aku kali nie..

24-28 sept 2011 - i got job! dapat lah kais pagi makan pagi, kais petang makan petang.. huhu.. aku, opah and roy tolong husb puan ken, en. shak.. kitorang buat set untuk open house kementerian tourism.. best sangat! time nie, aku stay dekat rumah opah kat kajang, buat kerja dekat semenyih and set-up set dekat kementerian tourism kat putrajaya.. terima kasih , opah atau nama sebenar Nur Azlina Omar dan keluarga sebab bagi tumpang rumah and beri layanan yang terbaik.. tqverymuch.. banyak lah story nak cerita time nie, buat set, kena angkat set yang berat and besar, dapat jumpa orang ramai, dapat jumpa orang besar and also, dapat salam Dato' Dr Ng Yen Yen..
# part yang best time ada seorang pakcik pelakon nak tarik aku untuk dance.. aku tenung mata dia and dia faham tenungan mata aku.. naseb opah takbaik lah sebab kaku time dance.. haha..

6 and 7 oct 2011 - aku terlepas and sampai di segamat? buat apa dekat sana? saja jumpa and kenal-kenal dengan pakgaurd dekat sana.. cuak betul lah nak masuk uitm segamat, ramai gila pak guard dorang.
#part yang best, first time aku jadi budak skema.. aku pakai matrix card dekat sana.. haha.

8 ct 2011 - check in dekat sri kota medical center.. almost one day aku tunggu dekat ccu.. tunggu atuk keluar masuk ward.. dekat ward, aku teman atuk sampai malam.. tunggu orang datang jaga atuk and tunggu orang pick up me.. letih sehari dekat hospital.. sampai rumah je, keluar dengan nurul.. pergi jumpa addin and pergi rumah rena.. last2, tidur rumah rena sebab pengantin ajak tidur sama-sama.. kakak rena kawin lah..
#part yang best- hmmm

9 0ct 2011 - salah masuk section.. haha.. aku pergi dapur konon2nya nak buat makanan beradab.. kau FAIL lah fara.. nak buat sotong goreng tepung pon tak tahu.. buat malu je lah! anyway, aku dapat belajar kan.. tq pada yang mengajar.. huhu.. for the first time keluar ikut pengantin pergi photoshoot.. huhu.. kitorang yang lebih2 kut.. maaflah, biasalah kan perempuan memang lah suka lebih2 macam tue.. huhu..
#part yang tak best- selipar aku hilang!  sedih lah.. tolong pulangkan balik plezz.. :(

12 oct 2011 - pergi mid valley, beli iguana untuk nurul.. montoq namanya..
#part yang tak suka montoq bersin dekat muka aku! aku menjerit lah dekat kedai pet tue.. maaf

13 oct 2011 - moksu silap tengok appointment nenek dengan doctor.. aku text nurul, ajak pergi amek SIJIL SPM.. yahooo! dapat amek setelah habis sem 3.. then pergi teman pija and rena register lesen motor.. good luck beb! lepas tue, pergi shah alam, nak cari jabatan perhilitan coz nak buat lesen iguana..
#part yang kelakar.. call ayah, ayah bagi direction pergi jabatan pendidikan.. katanya ibu selalu pergi.. patut lah pelik semacam.. ibu pergi sebab ibu cikgu kanak-kanak dulu.. memang lah pergi sana

14 oct 2011 - teman grandma pergi appointment doctor dekat sri kota mc.. nenek kena jumpa Dr Darshnan anf Dr Wong.. macam2 kerenah nenek aku nie.. masyaallah.. naseb baik ada yang layan.. hari nie juga atuk dapat balik.. tunggu orang pick up, and balik sama2 atuk..
#part yang orang geram bila DR Darshnan tanya, nenek ada jalan tak? nenek jawab, takde, malas! fuhhh..

15 oct 2001 - kenduri tahlil and doa selamat.. semua planning pakcik, makcik and anak2 kena cancel untuk majlis nie.. berjalan lancar..
#bila atuk dah cakap, takkan nak buat kenduri lepas aku mati, moksu terus setuju buat kenduri..

17 oct 2011 - start kerja part time dekat stationary shop- level up setia alam.. macam2 aku belajar..
#jangan malu buat salah time belajar! teruskan usaha anda..

wish me luck! and assignment sudah pon perlu start buat.. fuyoo, terbaiklah.. bilalahbolehbuatassignmenttuekanpeninglah macamini..

bye!

No comments:

Post a Comment